Oj det var länge sedan.

Men nu ska jag försöka uppdatera bloggen lite :)
Minns inte när jag skrev sist, och glömde kolla det nu innan jag påbörjade detta inlägg, men men.

Så jag börjar med lilla älsklingen Clara.
Och kryper på, runt runt. Det har ju visseligen gjort ett bra tag nu. Hon började krypa på Andreas födelsedag den 6 okt 2010 så det var mysigt.
Gå runt och dra möbel gör hon också, även det har på gått länge. Hon drar allt hon orkar och kan framför sig allt från stolar till sin vagn.
Går runt med hjälp av stöd, är favoriten :)

Sen har hon kommit på en ny sak, som fick både mig och Andreas att hämpna. VI försöker mysa lite på morgonen tillsammans alla tre. Och vi ligger i sängen och från ingenstans så ska bara Clara börja krypaa runt i sängen våran, och våran nya säng är hög. Och vad gör tjej, jo hon kryper fram till kanten på sängen kollar ner, vänder sig sedan och gå med med benen och rumpan först. Då var hon ca 9½ månad när hon kom på de. På hittig tjej.

Och i julas så fick vi besök av Andreas bonus syster och hennes familj från Stockholm. Vi vuxna sitter i köket, barnen gjorde det en stund också, men Claras rum lockade för mycket :) så O gick in i Claras rum och började röja. Medans H och Clara var i vardagsrummet.
Sen varit det tyst en stund....och då gick Andreas bonus syster in i vardagsrummet och upptäcker då att H och Clara sitter i soffan. VA sitter Clara i soffan. Hon kommer tillbaka till köket och säger att Clara sitter i soffan, systern frågade om Clara fick de. Både jag och Andreas springer in i vardagsrummet och japp upptäckte att Clara satt i soffan och kollade på tv:en.
Vi frågade H om hon hjälpt Clara upp. Och de hade hon inte.
Jag och Andreas var himla nyfiken på hur Clara kommit upp i soffan.
Men i början av januari så visade Clara först Andreas att hon kunde komma upp själv, och sen mig att hon kunde själv.

Sen så har Clara visat oss att det är nog inte så långt borta till att hon vill gå runt själv, utan våra fingrar och möbler.
För i början att detta år så tog hon 3 steg brevid soffan :) Mamma och pappas lilla tjej börjar bli stor.

Det har mamman också blivit :p ett år äldre i allafall ;) men det är inget speciellt faktiskt...bara 24år.

Nu har tösen vaknat efter sin förrmiddags lur, så nu ska jag vara med henne.

Stora kramar från mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0